Robí si z nás Dopravný podnik Bratislava srandu?

Autor: Michal Drotován | 10.8.2011 o 17:15 | (upravené 15.8.2011 o 13:16) Karma článku: 16,07 | Prečítané:  11661x

DPB oblepil dopravné prostriedky infantilnými výzvami "Ostaňte nám verní, sme tu pre Vás. Spolu už 116 rokov" (koľko kampaň stála?) a súťažou o nový iPhone sa snaží Bratislavčanom zatvoriť ústa. Robí si z nás DPB srandu? Zároveň manažment posunul návrh na redukciu spojov na jednu A4. Na druhej strane pozitívom je, že sa konečne otvorila diskusia o fungovaní verejnej dopravy v hlavnom meste a cestujúci nie sú iba postavení pred hotovú vec.

 http://psipunk.com/koh-public-transport-system-for-short-distanc

Reklamná PR kampaň Dopravného podniku Bratislava (DPB) je skutočne nezmyselná. Otázka je, koľko stojí, kto ju robí a koľko DPB stráca za nevyužité reklamné priestory? Bude nasledovať nové reklamné posolstvo v zmysle: "Potíte sa s nami v električke každé leto odjakživa - tradícia, stabilita, teplúčko?" Nakoľko v rámci mestskej hromadnej dopravy neexistuje zatiaľ alternatíva, človek si skôr spomenie na reklamy Lasicu a Satinského, že mlieko kúpite v mliekarni a obuv v obuvi.

Horšia vec je, že DPB už predstavila svoj návrh na redukciu spojov. Podľa Magistrátu sa jedná iba o jednu stranu. Ak sa na túto jednu stranu pozrieme, tak chcú napríklad zrušiť električky 7 a 17 (električky číslo 3, 5, 11 na Račianskej radiále sa nemajú posilniť  a teda v dopravnej špičke by sa na takej Riazanskej ani nedalo dostať do električky max. tak priviazaním sa na strechu). V špičke chcú tiež redukovať počas školského roka výrazne vyťaženú 21-tku do DNV (o nezmyselnosti prieskumov cez prázdniny je škoda opäť hovoriť). Zároveň chcú predĺžiť školské prázdniny do 19.9. pre školské linky 91, 191 z Čunova, Rusoviec a Jaroviec. Deti prázdniny predĺžené mať samozrejme nebudú, možno však padne nový rekord v počte cestujúcich v jednom autobuse. Tiež chcú zrušiť všetky lokálne linky "MINI" (napr. na Kalváriu). No jednoducho radosť pozerať a čítať. O koľko chcú napríklad predĺžiť interval linky 21 sa z materiálov nedozvieme. Tiež to, že DPB v ďalšom ich návrhu chce redukovať všetky električky a zvýšiť cez pracovné dni intervaly z 12 na 15 minút.

Ak napríklad taká Kodaň pri podiele verejnej dopravy a cyklodopravy na úrovni 60% chce tento podiel stále zvyšovať, Bratislava, ktorá bola nedávno vyhodnotená ako jedno z najhlučnejších miest v Európe a na bicykli sa po meste presúva necelé jedno percento adrenalínových športovcov, sa začína vydávať opačnou cestou. Ak v iných hlavných mestách Európy sa snažia podporovať ekologickú dopravu, v Bratislave za chvíľu bude tuším Drive-in aj na záchody.

Treba sa zamyslieť na tým, či plánovaná redukcia zamestnancov DPB o 265 na 2973 je dostatočná, najmä ak podľa výročnej správy pracuje viac ako 500 ľudí v administratíve a napríklad iba na oddelení miezd pracuje 12 ľudí. A tiež či nie je možné dodávať lacnejšie naftu do autobusov ako cez OMV Slovensko.

Zo strednodobého a dlhodobého hľadiska však treba začať riešiť ekologizáciu dopravy, podporu cyklistiky a MHD - nakoľko sa jedná o problém hlavného mesta, je potrebné vyhradiť pre Bratislavu aj prostriedky zo štátneho rozpočtu. Netreba zabúdať napríklad na to, že štátne úrady, ktorých je po Bratislave kopa, majú výnimku a nemusia platiť daň z nehnuteľnosti. Je tiež možné uchádzať sa o prostriedky z eurofondov.

V každom prípade je nevyhnutné začať konečne riešiť dopravu v Bratislave ako celok a zarátať všetky negatívne externality. Ulice sú tu v prvom rade pre ľudí a nie pre autá. Dopravný podnik Bratislava a Magistrát hlavného mesta by sa mal snažiť znížiť individuálnu dopravu a nie naopak vyháňať ľudí do áut. Infantilné reklamné kampane nepomôžu ani kedy na trolejbusoch viseli ďalších 116 rokov.

PS: Bratislavčania sa môžu vyjadriť k MHD aj na e-mailovej adrese mhd@bratislava.sk alebo v diskusii tu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Boj proti establišmentu? Ako prežiť nápor terorizmu a fanatizmu

Kým panuje zmätok, je možné za teroristu označiť kohokoľvek, kto nám oponuje.

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi.

ŠPORT

Na Gire sa ukázali talenty i šprintér, ktorý bude trápiť Sagana

Najzaujímavejšie momenty stého ročníka Giro d'Italia.


Už ste čítali?